Az általunk forgalmazott márkatermékekre teljes körû garanciát vállalunk. Mûszaki termékeink esetében a garancia idõtartamát a termékkel együtt átvett garancialevél tartalmazza. A felmerülõ reklamációkat gyorsan és szakszerûen intézzük, természetesen a hatályos jogszabályok figyelembevételével, melyrõl alább tájékozódhat.
Egy esetleges késõbbi reklamáció intézéséhez kérjük a vásárlókat, hogy, mindenesetben õrizzék meg a vásárlást igazoló számlát és a mûszaki termékeinkkel megküldött garancialevelet, mivel a garancia érvényesítésére csak ezek ellenében kerülhet sor.
Amennyiben nem az a termék lett kiszállítva, amelyet a vásárló megrendelt, akkor azt haladéktalanul és díjmentesen kicseréljük a megrendeltre. Ennek bizonyítására a vevõ részére megküldött megrendelés visszaigazolás szolgál.
Abban az esetben, ha az átvett árucikk bizonyíthatóan a szállítás során sérült, azt is díjmentesen kicseréljük. Az árucikk cseréje csak az eredeti csomagolás és a mellékelt okmányok megléte esetén lehetséges.
Kérjünk vásárlónkat, hogy az áruátvételnél vagy közvetlen utána alaposan vizsgálja meg a terméket, és ha bármi hibát vagy rendellenességet tapasztal, azt a lehetõ legrövidebb idõn belül jelezze nekünk a ‘Kapcsolat’ menüpont alatt megadott elérhetõségeinken.
A használat során tapasztalt bármilyen meghibásodásnál, vagy rendellenességnél is kérjük a vásárlót, hogy ezen hiba felfedezése után is a körülmények által lehetõvé tett legrövidebb idõn belül jelezze nekünk a kifogását a megadott elérhetõségeinken.
A hibás terméket a vásárlást igazoló számlával együtt a vásárló postán visszaküldheti vagy személyesen beviheti a bolti címünkre (lsd. ‘Kapcsolat’ menüpont).
Jogos reklamáció esetében természetesen visszatérítjük a vásárló postaköltségét és az alábbiak szerint járunk el:
A visszakapott terméket, amennyiben a meghibásodás javítható, megjavíttatjuk és a lehetõ legrövidebb idõn belül a saját költségünkre a vásárlóhoz visszajuttatjuk.
Nem javítható hiba esetében a vásárló kérése szerint járunk el. A hibás árut kicseréljük vagy a vételárat visszafizetjük.
A nem egyértelmûen eldönthetõ, vagy vitás esetekben, a kérdéses termék – a hatályos jogszabályoknak megfelelõen – független laboratóriumi vizsgálatra kerül, ahol szakvéleményt készítenek róla. A további ügyintézést a szakvélemény megállapításai határozzák meg.
A részletes szabályok a Polgári Törvénykönyv 6:157 – 6:178 §-ai és a 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletben (Rendelet) találhatóak.
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön hibás teljesítés esetén a trend-design-nal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Milyen határidõben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem késõbb, mint a hiba felfedezésétõl számított kettõ hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerzõdés teljesítésétõl számított két éves elévülési határidõn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a trend-design-nal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstõl számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a trend-design nyújtotta. A teljesítéstõl számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés idõpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minõsül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minõségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplõ tulajdonságokkal.
Milyen határidõben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékeinkre a vásárlástól számított fél éves garanciát vállalunk, kivételt képeznek a gurulós bevásárló kocsik, melyekre a garancia 1 év. Polycarbonat bőröndjeinkre a vásárlástól számított 3 éves garanciát vállalunk.
A garancia érvényesítéséhez minden esetben szükség van a vásárlás napját igazoló számlára.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal idõpontjában nem volt felismerhetõ vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelezõ hatósági elõírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendõ egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.